تارنمای رسمی عبدالحمید خدایاری

به تارنمای رسمی عبدالحمید خدایاری شاعر، نویسنده و پژوهشگر بلوچ خوش آمدید .برای استفاده مطلوب در تارنما عضو شوید واز مطالب ناب و منحصر بفرد آن استفاده کنید.

آخرین ارسالی های انجمن

نکته های مهم و اساسی درباره ی « مهارت های نوشتن » در کتاب فارسی دوره ی متوسطه ی اوّل

نکته های مهم و اساسی درباره ی « مهارت های نوشتن » در کتاب فارسی دوره ی متوسطه ی اوّل
مهارت های نوشتن
نوشتن برای تقویت مهارت های املایی ، انشایی ، نگارشی ، دستوری و بلاغی است . این بخش جزء جدایی ناپذیر مهارت های خواندن است و باید پا به پای آن پیش برود . بنابر این تفکیک تدریس آن یا در نظر گرفتن دبیر جداگانه برای آن هرگز پذیرفته نیست . در این بخش به اقتضای هر درس به طور میانگین هشت تمرین در نظر گرفته شده است. تمرین های نوشتن در مسیری منطقی و منطبق بر آموزش های مهارت « خواندن » تدوین و تنظیم شده اند. حدود 120 تمرین در این کتاب وجود دارد که برای تحقّق مهارت های زیر ( گاه نیز چند مهارت تلفیقی ) در نظر گرفته شده اند :
1- مهارت های متنوّع املایی
2- مهارت های زبانی و دستوری
3- مهارت های نگارش و انشا
به طور معمول نخستین تمرین ها ارزش املایی دارند و دانش آموزان با مراجعه به متن درس و آموزه های املایی به آن ها پاسخ می دهند . تمرین های میانی برای تقویت مهارت هایی هستند که در دانش های زبانی و ادبی مطرح شده اند و تمرین های پایانی به انشا و نگارش پرداخته است .

سلام کاربر گرامی . برای استفاده از تمام مطالب در تارنما عضو شوید .در صورت ثبت نام با نام نامأنوس و مستهجن و ایمیل کذایی اکانت شما مسدود از فهرست اعضا حذف خواهید شد.با عضویت رایگان در این تارنما می توانید از تمامی خدمات فعلا به رایگان استفاده نمایید.
براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت