تارنمای رسمی عبدالحمید خدایاری

به تارنمای رسمی عبدالحمید خدایاری شاعر، نویسنده و پژوهشگر بلوچ خوش آمدید .برای استفاده مطلوب در تارنما عضو شوید واز مطالب ناب و منحصر بفرد آن استفاده کنید.

آخرین ارسالی های انجمن

ابزار تقسیم آب کشاورزی در سراوان و بلوچستان به نام تاس و کپل

تاس و کپل ابزار تقسیم آب در بلوچستان

ابزار تقسیم آب کشاورزی در سراوان و بلوچستان به نام تاس و کپل

برای تقسیم بندی دقیق آب کشاورزی از ابزاری بنام تاس و کپل استفاده شده و می شود . این ابزار از دو جنس به نام های تاس و کپل تشکیل شده است که تاس ظرفی برنجی یا مسی است و کپل ظرفی سفالی است . آبی که از مظهر قنات جاری و به سمت زمین های کشاورزی هدایت می شود هر بیست و چهار ساعت آن را ( یک شبانه روز  ) شبانه می گویند که هر شبانه نیز به دو بخش دوازده ساعته تقسیم می شود و هر دوازده ساعت را یک هنگام می نامند .

سلام کاربر گرامی . برای استفاده از تمام مطالب در تارنما عضو شوید .در صورت ثبت نام با نام نامأنوس و مستهجن و ایمیل کذایی اکانت شما مسدود از فهرست اعضا حذف خواهید شد.با عضویت رایگان در این تارنما می توانید از تمامی خدمات فعلا به رایگان استفاده نمایید.
براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !

ابزار تقسیم آب کشاورزی در سراوان و بلوچستان به نام تاس و کپل ، تاس و کپل ، تاس ظرفی برنجی یا مسی ، کپل ظرفی سفالی ، مظهر قنات ، یک هنگام ، نظام تقسیم بندی آب قنات ، کپل قدح بزرگ سفالی ، تاس کامل ، نیم تاس ، یک کوت ، نیم کوت ، حق السهم کشاورز ، 330رشته قنات در سراوان ، ناهوک و کله گان ، آخرین دهگانان ، میرآب یا دهگان ، تسو 6 ساعت ، نظام سنتی تقسیم بندی آب ، عوامل تهديدكننده تاس و کپل ،

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت